Ana Sayfa / Yaşam / Ressam Adnan Çoker öldü (Adnan Çoker kim)

Ressam Adnan Çoker öldü (Adnan Çoker kim)

Adnan Çoker öldü 95 yaşında. Türkiye’nin ünlü ressamı Adnan Çoker öldü.

Adnan Çoker öldü. Adnan Çoker nereli, neci ve kim sruları. Ünlü ressam Adnan Çoker, 95 yaşında vefat etti.

Ressam ve akademisyen Adnan Çoker, 95 yaşında vefat etti. Çoker çarşamba günü Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde düzenlenecek törenin ardından son yolculuğuna uğurlanacak.

ADNAN ÇOKER KİMDİR?

1927 yılında İstanbul Süleymaniye’de doğdu. 1934-39 Samatya Hacı Kadın İlkokulu’nda, 1939-42 Davutpaşa Ortaokulu’nda, 1942 Afyon Lisesi’nin Orta kısmında 1 yıl okudu. 1944-45 Güzel Sanatlar Akademisi, Galeri eğitiminde Şefik Bursalı’nın öğrencisi oldu. 1945-51 Zeki Kocamemi Atölyesi’nde 6 yıl çalıştı. 2 Temmuz 1951’de Güzel Sanatlar Akademisi, Yüksek Resim Bölümü’nü bitirdi. Avrupa konkurunu kazanarak 29 Aralık 1955’te devlet bursu ile Paris’e gitti. 1960 Mart ayında, Batı’daki öğrenimini tamamlayarak yurda döndü. Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü asistanı oldu. 1963’te A. Gürman, Sarkis, Devrim Erbil ve Tülay Tura ile “Mavi Grup”u kurdu. 1964’te, Fransız bursu ile ikinci kez Paris’e gitti. W. Hayter Atölyesi’nde gravür, Goetz Atölyesi’nde boya etüdlerini sürdürürken ‘Siyah Fon’lu Resimler’e başladı. 1969 yılında, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde, doçent unvanını aldı. 1976’da, Güzel Sanatlar Akademisi, Resim Bölümü profesörlüğüne, 1977’de İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü’ne atandı. 1979’da, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü’nden istifa etti. 1983’te Mimar Sinan Üniversitesi (MSÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü Başkanlığı’na getirildi. 1985’te MSÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı’ndan istifa etti. Birçok kurum ve özel koleksiyonda yapıtları bulunan Çoker yaşamını İstanbul’da sürdürmektedir.

Çoker, soyut-minimal çalışmalarında, yüzey-mekan, düzlem-espas gibi temel kavramları sorgular, “Mimari-Çerçeveleme- Anıtsallık”, “Denge” ve “Geometri” unsurları irdeler. Resimlerinde “Kalıp-Biçim” ya da “Asılı Biçim” olarak nitelendirdiği biçimler, siyah üzerinde soyut bir mekânsal boyut içinde asılı gibi durur. Osmanlı ve Selçuklu anıtsal mimarlığının, iç uzamı dış dünyaya açan sivri kemerli kapı ve pencere motifinden yola çıkılarak oluşturulan uyum, sanatçının deyimiyle bir “kalıp biçim”e dayanır. Yani geometrik ve alışılmış biçimcilikten ayrılır

İlginizi Çekebilir

Semed Ötünç çetesine baskın

Bursa’da çökertilen çete Semed Ötünç örgütü çökertildi. Polisten Bursa’da suç örgütüne darbe. Semed Ötünç suçz …

Sınırsız Hosting